Na slovíčko s Fidelem Prdstavcem. Aneb Filip Podstavec a Marketing Festival.

Rubrika: WWW

Hodnocení: 100 % (Rock it!)

S Filipem jsme se potkali ještě v hájedničce a už od začátku jsem úplně nerozuměl té rovnici. Jak ten kluk toho může tolik znát, když je mu teprve tolik? Udivuje mě to do dneška.

Nicméně Filip odešel, spoluzaložil GetFound a ve skromnosti, která je mu vlastní, se dál dělí o své vědomosti. To se nijak nezměnilo.

Jeho přednáška na letošním Marketing Festivalu je toho dalším důkazem. Je prostě boží!   

Fidel Prdstavec

Filipe, ještě jednou ti musím pogratulovat k velikému úspěchu na Marketing Festivalu, kterého se ti zaslouženě a po právu dostalo.

Díky moc!

Všechny jsi nás tahal za nos, když jsi tvrdil, jak nervózní jsi. Lhát se nemá, víš to? Tvoje přednášky jsou vždy skvělé, ale tady to byl trochu jiný Filip Podstavec. Udělal jsi veliký pokrok. Může za to dlouhá a poctivá příprava, nebo ti i někdo v tomto směru pomáhal?

Nikoho jsem za nos netahal. Tři dny před přednáškou jsem nemohl jíst a dva dny před přednáškou jsem pomalu nespal. Poté co jsem došel na jeviště, byl můj cíl jediný – nesesypat se během přednášky, ale až po ní.

Pokud jde o přípravu, tak od obojího trochu. Předně bych rád poděkoval Jindrovi – dával si hodně záležet, aby na Marketing Festival připravoval řečníky již dlouho před akcí. Jeho motivace a podpora mi hodně pomohla.

Dále za přípravu patří určitě dík i Kateřině Chalupníkové, ke které jsem chodil trénovat a určitě i přítelkyni Martině, která to se mnou vydržela a před akcí za mě vyřizovala veškeré záležitosti (protože už se mnou bylo marné cokoli řešit).

Na Twitteru ses vyjadřoval ve smyslu, že šlo o nejlepší zážitek tvého života. Pro nás ostatní šlo o nejlepší přednášku na festivalu vůbec. Dokonce lepší než hlavní hvězdy a to Avinashe Kaushika. Co ty na to?

Nevěřím, že šlo o lepší přednášku než od Avinashe. Pro mě osobně byl cíl nezničit Jindrovi konferenci, jelikož v konkurenci s takovými zahraničními hvězdami, jako jsou Dr. Pete, Brian Dean nebo Julie Joyce (a samozřejmě Avinash) je těžké udržet krok v prezentování na jedné konferenci a dost jsem se toho bál.

Nakonec jsem ale rád, že jsem výzvu přijal a už vůbec za to, jak to dopadlo.

Přišla už pozvánka na možnost přednášet v zahraničí? Máš vůbec takové ambice?

Dříve to pro mě byl sen…stejně jako přednášet na Marketing Festivalu. Teď je to v řešení a odloženo, jelikož se musím nejdříve zamyslet, jakou cestou bych se rád do budoucna vydal. A vůbec po tom stresu na Marketing Festivalu bych si rád dal chvíli od přednášení oddych a vrátil se primárně k práci.

Zpět k nám. Našinec takovou nabídku Jindřichovi odmítnout nemůže, beru to tak, že jsi ani na chvíli neváhal? Měl jsi volný prostor, co se tématu týče?

Původně jsme se sešli s Jindrou v čajovně nad workshopem, který jsem měl na Marketing Festivalu mít. Už to pro mě byla velká výzva, ale když mi oznámil, že by rád, abych na Marketing Festivalu přednášel, vyrazilo mi to dech.

Ani jeden z nás ale nechtěl, abych na akci vystoupil, pokud nebudu mít opravdu dobré téma, které bude praktické. Mohl jsem si vymyslet jakékoliv téma přednášky, ale muselo splňovat Jindrovy podmínky mezinárodní akce.

Přednáška nebyla jen o znalostech, ty jsi nám předal „zdarma“ i nástroj, na kterém jste s kluky v GetFound jistě nějakou dobu pracovali. Bylo to záměrem již od začátku?

Záměrem to bylo již od začátku a na nástrojích se pracovalo 3 měsíce. Problém nastává až teď (viz. další odpověď).

Jaké jsou vůbec ohlasy na tvůj návod a váš nástroj? Neparalyzovalo tě to? Není poptávka po dalších školení Open Refine?

Nečekali jsme, že o nástroje bude takový zájem. V průměru se kontinuálně na API dotazuje kolem 15 lidí najednou a poté co se dala přednáška online na SlideShare si nástroje vyzkoušelo již několik tisíc lidí a situace se ještě zhoršila.

Vytvořili bychom frontu na požadavky, ale pak by se do OpenRefine vkládaly pouze některé výsledky a bylo by třeba upravit skripty do OpenRefine, které již má hodně lidí uloženo a nějak s nimi pracuje. Nejsem si proto jist, jak dlouho dokážeme současnou situaci dotovat. Měli jsme lidem na Marketing Festivalu dát nějaký hash, přes který by se identifikovali, a problém by byl vyřešen.

Poptávka po workshopu OpenRefine je velká, ale nemám v současnosti kapacity a popravdě ani chuť školit základy. Zaškoluji proto kolegu, který úvodní workshop OpenRefine převezme za mě a já mezitím pracuji na workshopu pro pokročilé.

Filip Podstavec

Jaký je vůbec vývoj s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), uvidíme někdy v nástroji (DomainResearchTool) kompletní informace? Kde je vůbec zakopaný pes?

Problém jsem v poslední době řešil i v kooperaci s Jirkou Koutným (Collabim) a Vítem Michálkem (Semor), za což bych jim chtěl poděkovat. Vít dokonce zasílal pár dotazů na ÚOOÚ, ale situace nevypadá dobře.

Nemůžeme do vlastního nástroje vkládat data, která by jednoznačně identifikovala osobu, jelikož tím porušujeme právo.

Nechal si se slyšet, že tvorba nástrojů tě momentálně naplňuje. Můžeme se tedy těšit na další užitečné pomocníky z vaší dílny?

Nástrojů máme mnohem více, ale většinou jsou to věci, které si napíšu na koleni, jelikož se mi určité procesy a jejich zpracování nelíbí, nebo vidím potenciál v jejich zlepšení.

Vše ale dělám spíše proto, že mě to baví. Do budoucna přemýšlím nad nějakým komplexnějším nástrojem, se kterým bych šel na trh, ale je to hodně práce a rád bych, aby to v tom případě bylo něco opravdu dobrého.

Co hledání nového zaměstnance, ozval se někdo?

Ozvali se asi tři HR agentury, ale žádný linkbuilder nebo analytik, které hledáme. Takže pokud má někdo stále zájem, budu rád, když se mi ozve na e-mail filip@podstavec.cz

Filipe, díky!



Předchozí: Google vypustil očekávaný update algoritmu Penguin 3.0 do světa.